lambda , 11/06/15 10:52:
Så Ni är alltså INTE by default negativa i ert förhållsamhetssätt till att upplysa om droger? Är det den ställningen du är beredd att stå för, helt seriöst?
Drugsmart utgår ifrån CANs faktablad (och nej där finns det inga rubriker som tar upp de positiva effekterna oavsett om vi pratar om alkohol, tobak eller cannabis). Drugsmart försöker på alla sätt och och vis låta alla sidor komma fram (jag vet att du plus några till upplever annat).
"tråden du har valt att diskutera var ett av flera budskap"
MEN DEN ÄR ÄNDOCK EN TRÅD på ERT forum, som NI har skapat?!
Vet inte hur många gånger jag ska behöva skriva detta men okej här kommer det igen fast i en kortare variant: Drugsmart användes som kanal i kampanjen (pilotprojekt) därav budskapen (det har även stått under varje inlägg att det är FHIs budskap). Så vidare klagomål på dessa rekommenderar jag dig att kontakta FHI direkt.
Så det du menar, är att man måste använda exakt samma utformning av nya förslag, som det var i de gamla förslagen, för att kunna 'jämföra' med de gamla förslagen? Det finns alltså ingen annan anledning eller agenda bakom, än att det ska vara lätt att jämföra med tidigare förslag?
Det låter extremt underligt. Hur kan du skriva detta på fullaste allvar? Hur blir det någonsin något nytänkande om dessa förutsättningar ska föreligga?
Ja, det var precis så jag menade. Det du/ni klagar på är ju utformningen på kampanjen som var hösten 2010 och eftersom du/ni uppenbarligen tycker att den inte är lyckad och vill ändra så kan man väl inte ändra målet som i detta fall FHI har haft?
Ber om ursäkt eftersom Drugsmart inte är en kampanj, utan "en ungdomssajt om alkohol och andra droger", men ännu större anledning att styra upp rimlighetsnivån då.
Tack, du slipper vi tjata vidare om den biten iaf =)
MVH /Jimmie